Anmeldelse: Musikk My Pet: Soothing Classical Music for Cats

0 Comments

Da Tom Nazziola, musikkutvikleren, kontaktet meg, kontaktet meg om å evaluere noe av musikken han skapte spesielt for dyr for å tilby komfort og berolige angst, jeg ble fascinert .

Nazziolas musikk, alt fra filmmusikk til kor- og orkesterstykker, har blitt fremført over hele verden, i tillegg til sendt nasjonalt og internasjonalt på radio og TV. Men det som virkelig fanget oppmerksomheten min var at Tom fungerte som en av de viktigste utøverne for Disneys prisbelønte baby Einstein CDer og DVD-er i mye mer enn 10 år. Disse CD -ene og DVD -er er utviklet for å opplyse og underholde barn i alle aldre. “Jeg har alltid vært fascinert av effekten av musikk på mennesker,” sier Tom, “og jeg var nysgjerrig på hvordan klassisk musikk spesielt påvirker dyr – spesielt de som lider av angst.”

Studier har vist at kjæledyr reagerer positivt på klassisk musikk under stressinduserende situasjoner og typisk glir inn i en veldig fredelig og rolig sinnstilstand etter bare noen få minutters lytting. En studie ved Colorado State University tar til og med en titt på hvordan klassisk musikk kan bidra til å gjøre en veterinærsjekk mindre stressende.

Nazziola oppdaget at det er viktig å bruke musikk som opprettholder en beroligende dynamikk fra start til slutt, noe som ikke er tilfelle med mange “off-the-shelf” klassisk musikk. Arrangementene på Music My Pet CD-er har myke piano- og strengversjoner av klassiske brikker og har blitt orkestrert på nytt ved hjelp av beroligende lyder, akkorder og harmonier. Jeg er helt forelsket i disse CD -ene.

Tom sendte meg tre CD -er: myke melodier, klassiske kutt og ferie godbiter. Jeg kan ikke si med sikkerhet om Allegra og Ruby er mye mer avviklet når jeg spiller CD -ene, men de fører ikke akkurat stressende liv til å begynne med. Men jeg kan fortelle deg at du føler deg roligere og mye mer rolig etter å ha lyttet, og jeg er ikke i tvil om at disse fantastiske valgene vil fungere på stressede katter. Og fordi spenningen vår påvirker kjæledyrene våre, er jeg alt for noe som beroliger både katter og deres mennesker.

Akkurat nå gleder jeg meg spesielt over Holiday Treats CD. Jeg har et lite ritual i løpet av ferien: Hver natt før jeg legger meg, bruker jeg en halv time i stille kontemplasjon. Jeg slår av alle lysene i stuen min, bortsett fra de på treet, og jeg sitter rett og slett ved treet og gleder meg over lysene, ornamentene og den dype fredens følelse disse øyeblikkene gir. Vanligvis blir Ruby til meg i fanget mitt; I svært sjeldne tilfeller pryder Allegra meg også med litt fangetid. De fantastiske arrangementene med feriebit har blitt en av favoritt -CD -ene mine å spille i løpet av den tiden.

Noen av disse CD -ene vil lage en fantastisk feriegave til katteelskere på listen din. Faktisk kan du lage en liten gavepakke for katter og mennesker på listen ved å kombinere CD -ene med en liten kattemynte for kattungen og litt avvikling av badesalt eller te til mennesket.

For mye mer informasjon, for å lytte til prøver og kjøpe, vennligst sjekk ut MusicMyPet.com.

Disse CD -ene ble sendt til meg av MusicMyPet. Å motta gratis eksemplarer påvirket ikke gjennomgangen min.

Ingrid King

Du kommer kanskje også til å like:
Kan klassisk musikk resultere i bedre veterinærpleie for katter?

Humørmusikk for katter

David Teies musikk for katter: musikk utviklet for feline ører

«Hjelp med å gi litt glede for å skjule katter
Giveaway: Cat Caller Pet Locator and Training Device »

9 Kommentarer til anmeldelse: Music My Pet: Soothing Classical Music for Cats

Fisher sier:

2. desember 2012 kl. 9:41

Takk for anmeldelsen! Dette er en burde ha – mye mer for kvinnen enn kattene, men når hun er rolig, er vi alle rolige. Gjerne vil bestille!

Svare

Kathie Bass sier:

28. november 2012 kl. 19.29

Hei Ingrid,

Jeg er en stor fan av Toms musikk og ønsket å peke leserne dine i retning av som har helt gratis MP3 -spillere tilgjengelig for registrerte 501 (c) 3 tilfluktsrom. Det er musikk fra Music My Pet og mange andre artister. Redningen jeg melder meg frivillig med forespurt og mottok en, og forskjellen den gjorde i hjørnetannen var fantastisk, bjeffing så ut til stillhet og avslapning. Som jeg sa dessverre, er spilleren helt gratis for registrerte ideelle organisasjoner, men jeg skal prøve å kontakte noen der og se om de vil gjøre dem tilgjengelige for salg for publikum. Jeg er sikker på at du har mange lesere som er tilknyttet eller har redninger, og at de kanskje vil se på dette prosjektet. Takk for alt du gjør. Kathie og Kat Haven Gang

Svare

Ingrid sier:

28. november 2012 kl. 19.33